دسته‌بندی نشده

نحوه نصب ورق کامپوزیت

نحوه نصب و اجرا ورق کامپوزیت

نحوه اجرا و نصب ورق کامپوزیت

نحوه نصب ورق کامپوزیت یکی از پر چالش ترین مراحل اجرای نما میباشد. طراحی نمای یک خانه، یک دفتر یا یک تابلوی تبلیغاتی گاهی اوقات به دلیل پیچیدگی‌های موجود در این فرآیند می‌تواند چالش برانگیز باشد. نه تنها ایجاد یک ساختار از اول تا آخر نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، بلکه باید مقرون به صرفه و مهمتر از همه زیبا و جذاب باشد. به همین دلیل برای طراحی نمای ساختمان ها و سازه ها از نمای کامپوزیت استفاده میشود.

اگرچه برخی از این موارد ممکن است در دست شما نباشد، برخی دیگر مانند انتخاب و نصب مواد مناسب بدون شک انتخاب شماست. این بخش از ساخت ساختمان‌های مسکونی یا اداری از زمان اختراع مواد کامپوزیت آلومینیومی (ACP) قابل مدیریت تر شده است. در این مقاله شما را با مراحل گام به گام نحوه نصب ورق کامپوزیت آشنا می‌کنیم.

آشنایی با ورق‌های کامپوزیت

ورق‌های کامپوزیت مجموعه ای از دو یا چند ماده هستند که به یکدیگر متصل شده اند تا ساختاری قوی و کاربردی ایجاد کنند. آنها معمولاً از دو لایه خارجی معروف به پوشش و یک ماده هسته داخلی تشکیل شده اند که استحکام و عایق را فراهم می‌کند. پوشش‌ها معمولاً از آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا فایبر گلاس ساخته می‌شوند و هسته ممکن است از موادی مانند فوم پلی اورتان یا ساختار لانه زنبوری ساخته شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره مزایای ورق کامپوزیت مقاله ما را در این باره بخوانید!!!

قیمت اجرا و نصب ورق کامپوزیت

معمولاً نصابان حرفه ای و با تجربه برای نصب ورق کامپوزیت قیمت های متنوعی دارند ولی حدوداً بازه قیمتی نصب ورق کامپوزیت از متری 300/000 تومان الی 400/000 تومان متغیر میباشد. برای اطلاعات بیشتر و کسب شماره نصابان حرفه ای و با تجربه میتوانید با شماره 09124051174 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما شما را در این امر همراهی کنند.

حال شاید برای شما سوال باشد که قیمت اجرای نمای کامپوزیت به چه دلیل بالاتر از این قیمتی میباشد که اعلام میکنیم. درجواب این سوال باید بگوییم که هزینه خرید ورق کامپوزیت ، هزینه آهن کشی و خرید آهن و همچنین هزینه ایاب و ذهاب نیز از جمله فاکتورهایی میباشد که بر روی قیمت اجزای نمای کامپوزیت تأثیرگزار میباشند. اگر شما برای پروژه خود ورق کامپوزیت و آهن زیرسازه را تهیه کرده اید میتوانید برای نصب این ورق ها با نصابان ورق کامپوزیت هماهنگ شوید.

ابزار موردنیاز برای نصب ورق کامپوزیت

قبل از شروع فرآیند نصب، باید ابزار و مواد لازم را تهیه کنید ابزارهای مورد نیاز برای نصب ورق های کامپوزیت شامل موارد زیر میباشد:

  • ورق‌های کامپوزیت
  • متر
  • دستگاه جوش
  • اُور فِرِز ( دستگاه خم زن)
  • اَره دیسکی
  • دستگاه فِرِز
  • سیم سَیّار
  • دریل برقی و شارژی
  • دستگیره نگهدارنده (اَنبر فکی)
  • اِچ و اِل و نبشی ( در صورت روش نصب با زوارهای آلومینیومی)
  • پیچ های سرمَته و پیچ های خودکار
  • پیچ گوشتی
  • تَراز
  • عینک محافظ
  • دستکش

ابزار مورد نیاز برای نصب ورق کامپوزیت

مراحل نصب ورق کامپوزیت

آماده سازی سطح و زیرسازی

روش های نحوه نصب ورق کامپوزیت به صورت زیر میباشد : برای اطمینان از نصب صافو یکپارچه با آماده سازی سطحی که قصد دارید ورق‌های کامپوزیت را در آن نصب کنید شروع کنید. سطح را به خوبی تمیز کنید تا هرگونه کثیفی، زباله یا رنگ شل شده از بین برود. در صورت نیاز نواحی آسیب دیده را تعمیر کنید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. داشتن سطحی تمیز و خشک برای چسبندگی و طول عمر بیشتر ورق‌ها ضروری است. بعد از اطمینان از صافی و یکپارچه بودن سطح شروع به آهن کشی و زیرسازی بر طبق نقشه و طراحی اصولی میکنیم.

اندازه گیری و برش

ابعاد ناحیه ای که ورق‌های کامپوزیت را در آن نصب خواهید کرد را اندازه گیری کنید. برای جلوگیری از مصرف غیر ضروری مواد، اندازه گیری دقیق بسیار مهم است. از یک متر استفاده کنید و ابعاد را روی ورق‌ها علامت بزنید. ورق‌ها را با استفاده از اره دستی یا دایره ای به اندازه دلخواه برش دهید. اطمینان حاصل کنید که در طول این فرآیند از عینک ایمنی و دستکش استفاده می‌کنید تا از هر گونه آسیب محافظت کنید.

نصب ورق

پس از آماده شدن زیر سازی ، آهن کشی و برش ورق ها ، ورق کامپوزیت را با دقت روی سطح آماده شده قرار دهید. از یک تراز استفاده کنید تا مطمئن شوید که ورق کاملاً تراز است. ورق را با قرار دادن پیچ‌ها در فواصل منظم در امتداد لبه‌ها و گوشه‌ها در جای خود محکم کنید. توجه داشته باشید که پیچ‌ها را بیش از حد سفت نکنید زیرا می‌تواند به ورق آسیب برساند یا یکپارچگی ساختاری آن را به خطر بیندازد. این روند را برای هر ورق تکرار کنید تا تمام سطح پوشانده شود.

آب بندی مفاصل

برای ایجاد ظاهری بدون درز و افزایش مقاومت ورق در برابر آب، آب بندی اتصالات ضروری است. یک درزگیر مناسب در امتداد خطوط اتصال قرار دهید و آن را با چاقوی بتونه یا درزگیر صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که درزگیر با مواد ورق سازگار است و مقاومت در برابر آب و هوا را ارائه می‌دهد. آب بندی مناسب اتصالات باعث جلوگیری از نفوذ آب و افزایش طول عمر ورق‌های کامپوزیت می‌شود.

پایان کار

ورق‌های نصب شده را برای هر گونه نقص یا شکاف قابل مشاهده بررسی کنید. در صورت نیاز سطح را با استفاده از رنگ آمیزی مناسب یا تکنیک‌های تکمیل برای مطابقت با زیبایی شناسی مورد نظر زیبا کنید. سطح را تمیز کنید و هر گونه چسب یا درزگیر اضافی را قبل از خشک شدن جدا کنید. این امر ظاهر نهایی تمیز و صیقلی را تضمین می‌کند.

روش های نصب ورق کامپوزیت

ورق های کامپوزیت در نمای ساختمان ها و تابلوهای تبلیغاتی، به دو روش نصب و اجرا میشوند . در ادامه این روش های نصب و اجرا را توضیح خواهیم داد.

روش نصب فیکس (ثابت)

یکی از روش های نحوه نصب ورق کامپوزیت روش نصب فیکس یا همان ثابت میباشد . در این روش ابتدا ورق های کامپوزیت به اندازه دلخواه و مورد نیاز برش خورده و آماده میگردند. در مرحله بعدی خم ها و شیارهای کوچکی توسط دستگاه خم زن (شیارزن) در لبه های ورق کامپوزیت ایجاد میشود تا این ورق ها از طریق لبه های ایجاد شده به یکدیگر پیچ شده و متصل گردند. این روش یکی از روش های ترند و پر کاربرد در نماهای ساختمان میباشد و بیشتر نصابان و پیمانکاران از  این روش نصب استفاده میکنند. همچنین این روش نصب معمولاً برای ورق کامپوزیت اکونومی و ورق کامپوزیت هایی که ضخامت بالای 0.2 دارند مناسب میباشد و ورق هایی با ضخامت آلومینیوم کم در این روش نصب دچار مشکل یا شکستگی در خم ها میشوند.

روش نصب فیکس ورق کامپوزیت

روش نصب اِچ و اِل (زِواری)

روش دیگر نصب ورق های کامپوزیت که بیشتر برای ساخت و اجرای تابلوهای تبلیغاتی استفاده میشوند ، روش نصب اِچ و اِل میباشد . در این روش ابتدا ورق های کامپوزیت به اندازه مورد نیاز برش خورده و آماده میگردند ، در مرحله بعد زوار های تهیه شده که به سه دسته اِچ ، اِل و موشکی (کنجی) تقسیم میشوند، بر روی آهن زیرسازی تابلو پیچ شده و مستحکم میگردند. و در مرحله نهایی ورق هایی که برش خورده و آماده هستند در این زوارها در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک تابلوی تبلیغاتی با زوار های آلومینیومی زیبا و مستحکم را به وجود میآورند. همچنین این نکته حائز اهمیت میباشد که این روش نصب برای ورق کامپوزیت تابلویی اکثراً مورد استفاده قرار میگیرد.

روش نصب اِچ و اِل ورق کامپوزیت

روش نصب ZS ورق کامپوزیت

در این روش مانند روش هنگینگ یا زواری از زواره های U بالداری بر روی زیر سازه استفاده میشود و ورق کامپوزیت در اندازه های مشخص شده برش خورده و شیار هایی در لبه های ورق ایجاد شده تا در این زواره های آلومینیومی قرار بگیرند و محکم در جای خود بایستند. در این روش به دلیل استفاده از این زواره های آلومینیومی U شکل میتوان بدون ترس از طول بیشتری از ورق استفاده کرد و خمی در ورق ها نیافتد.

روش نصب ZS ورق کامپوزیت

کلام آخر

شرکت آلکونایس دارنده گروه و تکنسین با تجربه ای در زمینه نصب ورق های کامپوزیت و اجرای نمای ساختمان میباشد . این شرکت با ارائه انواع خدمات نصب و اجرای نمای کامپوزیت اعم از نمای کامپوزیت ویلا ، نمای کامپوزیت بیمارستان ، نمای کامپوزیت ساختمان دو طبقه توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. شما میتوانید برای ثبت سفارش طراحی وساخت نمای ساختمان و تابلوی تبلیغاتی خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید . همچنین میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با مشاورین و طراحان ما در ارتباط باشید.

مواد کامپوزیت آلومینیوم بیش از چهار دهه در دسترس است و ساختار و نحوه نصب ورق کامپوزیت آنها هر روز در حال رشد است. کیفیت بالای پنل‌های ACP آنها را به بهترین راه حل برای دکوراسیون داخلی و پوشش بیرونی تبدیل کرده است چه برسد به کاربردهای دیگر مانند تابلوسازی، حمل و نقل، صنعت و غیره. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با  نحوه نصب کلی ورق کامپوزیت در اختیار شما قرار دادیم. از آنجایی که دکوراسیون داخلی و روکش خارجی بیشتر با مواد آلومینیومی استفاده می‌شود سعی کردیم جزئیات بیشتری از مراحل نصب را در اختیار شما قرار دهیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *