دسته‌بندی نشده

نحوه نصب چوب ترموود

نحوه نصب چوب ترموود

نحوه نصب چوب ترموود

یکی از مهم ترین نکاتی که در نحوه نصب چوب ترموود باید به آن توجه کنید مهارت و تجربه نصاب است. برای استفاده از چوب ترموود در پروژه های مختلف باید مراحل مختلفی را قبل از نصب انجام دهید. برای افزایش دوام و کیفیت چوب ترموود باید نصب آن را از نظر استانداردهای مشخص شده به دقت بررسی کنید. فونداسیون اولیه، توجه به نوع چوب و همچنین استفاده از ابزار مخصوص نصب ترموود از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاید اولین قدم برای حفظ کیفیت و کارایی چوب ترموود رعایت نکاتی قبل از اجرای ترموود باشد. عدم توجه به این مراحل باعث آسیب جدی به الوارهای ترم وود می شود. پس از بارگیری کنده ها در هنگام تحویل و حمل باید مراقب باشید که آسیبی به آنها وارد نشود. اگر می خواهید از مصالحی مانند آجر و سنگ در سایر قسمت های نمای ساختمان استفاده کنید، باید مراحل استفاده از چوب ترموود را کامل بدانید.

نکاتی در مورد نگهداری چوب ترمو

برای نگهداری هر گونه چوب ترموود باید آنها را در محلی قرار دهید که سطح آن صاف باشد. صاف بودن سطح باعث می شود از تاب برداشتن در پروفیل ها جلوگیری شود. اگر الوار را به صورت دسته ای دریافت می کنید، باید فاصله استاندارد 6 تا 10 سانتی متر را برای قرار دادن هر چوب روی پالت بعدی در نظر بگیرید. پس از نگهداری صحیح پروفیل های ترمووود، یک پوشش پلاستیکی خاص روی آن ها قرار دهید. هنگام نصب ترمووود بر روی نمای ساختمان باید تمامی نکات فوق را در نظر داشته باشید.

نکاتی در مورد نحوه نصب چوب ترموود

قبل از اجرای ترموود باید از زیرسازی قسمت مورد نظر مطمئن شوید. اگر از سیمان برای فونداسیون استفاده می کنید باید فونداسیون را 4 سانتی متر کنید. از مهندسان ناظر بخواهید تا کل زیرسازی را برای اجرای نمای کامپوزیت با ترم وود محاسبه کنند. هرگز نباید چوب ترم وود را مستقیماً بدون فونداسیون به محل مورد نظر بچسبانید. برای نصب چوب ترم وود روی قوطی آهنی باید از چوب، بین کار خود استفاده کنید.

از آنجایی که خاصیت چوب ترموود به گونه ای است که امکان تغییر ابعاد عرضی به دلیل تغییرات آب و هوایی وجود دارد، باید پروفیل ها را با سایز استاندارد نصب کنید. پروفیل هایی که می خواهید چوب را روی آن قرار دهید، باید سطح مقطع آنها را از نظر طول و عرض بررسی کنید. از سنگینی نمای ساختمان به دلیل زیرسازی آهنی خودداری کنید. به این نکته توجه کنید که فاصله هر یک از پروفیل های چوب ترم وود از یکدیگر جدا باشد. شما باید حداکثر فاصله آنها را بررسی کنید.

شما باید فاصله هر ترم چوب را از ابتدای الوار به دقت بررسی کنید. این فاصله تا وسط پیچ اول حدود 4 سانتی متر است. برای یافتن الوارهای ترموود در نما می توانید از پیچ های اتوماتیک استفاده کنید. هرگز پیچ ها را مستقیماً روی سطح چوب ایجاد نکنید.

زیرساخت چوب ترمو

در نحوه نصب چوب ترموود بر روی هر یک از سطوح باید محل را زیرسازی کرد. برای این منظور قاعدتا باید از کارشناسانی که تخصص و تجربه بیشتری دارند بخواهید که ترم وود را نصب کنند. ترموود باید بر اساس استانداردهای مشخص شده اجرا شود. در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم برای چوب ترموود، امکان آسیب رساندن به زیرسازی وجود دارد.

زیرساخت چوب ترموود

ویژگی های چوب زیرانداز ترمو

از آنجایی که چوب زیرسازی حاوی ماده ای به نام اشباع است، به عنوان چوب اشباع معرفی می شود. جنس این نمونه ترمووود عالی است و می تواند رطوبت را تا 25 درصد کاهش دهد. ابعاد چوب اشباع متفاوت است. در هنگام نصب چوب ترم وود در نما از چوب فونداسیون که دارای ابعاد استاندارد است استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایای چوب ترموود کلیک کنید و مقاله مرتبط را بخوانید!!!

نحوه نصب چوب ترموود برای کف

علاوه بر طراحی نمای ساختمان با چوب ترموود، باید بدانید که کف ساختمان ها با این چوب طراحی شده است. رنگ کاشی های چوب ترموود بر اساس دکوراسیون منزل توسط کارشناسان انتخاب می شود. مزیت ویژه رنگ های این کفپوش ها بر اساس فرمولاسیون عالی ضد سایش است.

نصاب ها می توانند کفپوش ترمووود را در زمان بسیار کوتاه و بدون نیاز به مراحل پیچیده نصب کنند. نکته مهم در مورد کفپوش ترموود مقاومت آن در برابر میکروب ها، قارچ ها و حشرات است. استفاده از سازه های طبیعی برای یک ایدئولوژی فوق العاده در مکان هایی که در ترموود مجلل هستند.

نحوه اجرای چوب ترموود برای کف

هزینه اجرای ترموود

هزینه مربوط به اجرای چوب ترموود بستگی به سطح پروژه دارد. اگر اندازه پروژه بزرگ باشد باید برای نصب چوب هزینه بیشتری بپردازید. کیفیت بالای چوب ترموود را بررسی کنید و سپس آنها را خریداری کنید. هزینه چوب نرم ترموود با چوب سخت ترم وود متفاوت است. چوب سخت گرانتر از چوب نرم است.

در کل مراحل عمومی زیر را می‌توانید دنبال کنید:

آماده‌سازی: برای نصب چوب ترموود، ابتدا باید محل نصب را آماده کنید. این شامل پاک کردن سطح و از بین بردن هر گونه زباله یا ذرات است.

نصب برندها: برای نصب چوب ترموود، برندها (بازوهایی که چوب را نگهداری می‌کنند) را بر روی سطح مورد نظر نصب کنید. این برندها می‌توانند از جنس استیل یا چوب باشند.

استفاده از مهره‌ها: اگر نیاز به اضافه کردن مهره‌ها برای تقویت برندها است، آنها را نصب کنید. مهره‌ها باید به دیوار یا ساختمان اصلی اتصال داشته باشند و به برندها برای استحکام بیشتر کمک کنند.

قطعه‌بندی و نصب چوب ترموود: چوب ترموود را به طول مورد نیاز برش دهید و سپس آن را روی برندها قرار دهید. از سیمان یا پیچ برای نصب آن استفاده کنید. همچنین، برای اطمینان از اتصالات محکم، از مهره‌های مناسب استفاده کنید.

پایان‌ نصب ترموود: پس از نصب کامل چوب ترموود، اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات به درستی صورت گرفته‌اند و هیچ گونه لغزش یا شکستگی وجود ندارد.

کلام آخر

بازرگانی آلکونایس با داشتن سال ها تجربه در صنعت ورق کامپوزیت و اجرای نمای کامپوزیت پیشرو میباشد و تواسته است رضایت مشتریان بسیاری را جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *